For garantert levering før julaften, bruk klikk og hent og få hentemelding innen to timer.

    Reklamasjon og garanti

    Dine rettigheter ved feil og mangler.

    Reklamasjon og garanti

    Dine rettigheter ved feil og mangler

    Når du handler i nettbutikken er ditt kjøp dekket av forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002. Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson etter 1. juli 2002. Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i 2 år, og reklamasjon skal skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Fristen for å reklamere er derimot 5 år, dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk.

    Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

    Skulle det vise seg at varen(e) har feil eller mangler kan du, avhengig av den konkrete situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er selvsagt at reklamasjonen er berettiget. Selger kan reparere en vare 2 ganger for samme feil. Ved samme feil 3 ganger kan kjøper kreve penger tilbake. Beløpet vil tilbakebetales innen 14 dager.

    Nettbutikken påberoper seg retten til å kreve å får varen reparert, dersom det ikke er mulig å skaffe en ny, f.eks. hvis varen ikke lenger produseres, eller dersom det medfører en urimelig kostnad.

    Dersom det gjelder en transportskade, finner du informasjon om fremgangsmåte under levering.
    Dersom det foreligger en mangel ved varen, skal du som kjøper, innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen gi oss beskjed om denne mangelen.

    Dersom varen(e) har en mangel/skade, dekkes kostnadene for retur.

    Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

    Hvis produsenten ikke kan finne en feil

    Feil som oppstår som følge av slitasje, eller feil som følger av uforsvarlig eller unormal bruk, er ikke en mangel. Dersom serviceaktørene for de respektive merkene ikke kan konstatere en feil på produktet, eller hvis en evt. feil på produktet skyldes feil i montering, kan serviceaktøren fakturere forbrukeren for servicebesøket. Dette vil foregå på bakgrunn av en avtale mellom deg, som forbruker, og serviceaktøren.

    NB! Selger kan kun ta betalt for reparasjon eller undersøkelse, dersom det er avtalt på forhånd og feilen skyldes brukerfeil eller slitasje.

    Kontaktinformasjon

    For at du som kunde skal få en rask behandling av din reklamasjon oppfordrer vi deg til å kontakte den butikken varen ble kjøpt hos. Er du usikker, se kvittering.

    Dersom du som kunde ikke har anledning til å oppsøke butikk er du velkommen til å kontakte oss ved å benytte kontaktskjema, eller benytte kontaktinformasjon som du finner under.

    Coop Norge SA
    Regnbueveien 5, 1405 Langhus
    Postboks 3005, 1402 Ski


    Kundesenter (08:30-16:00): 64875000 - tastevalg 4
    E-postadresse: netthandel@coop.no


    Garanti

    Kvitteringen gjelder som garantibevis i Norge. Oppbevar garantibeviset varsomt da det vil kreves fremlagt dersom du vil benytte deg av garantien. Garanti kan variere fra produkt og varemerke. Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

    Informasjon om garantibetingelser finner du i den medfølgende bruksanvisningen og ofte på produsentens hjemmesider. For å gjøre prosessen med service så smidig som mulig for deg anbefaler vi at du kontakter butikken du kjøpte varen i (se kvittering).